Vang Vieng uitstapje

29 december 2017 - Tha Heua, Laos

Vang Vieng 28 dec. uitstapje blue lagoon meer en - grotten . Vang Vieng is weer een tussenstop voor ons, ook voor alle toeristen en back packers die met bussen tegelijk dit stadje aandoen voor vertier en actieve uitjes op water en bergen. We doen het rustig aan. Het regent deze ochtend tot een uur of 12 uur waarna we toch weer op de fiets stappen en de omgeving verkennen die heel mooi is. Een foto als voorbeeld staat ook op de site. Het Karst gebergte van limestone met op de voorgrond de rijstvelden en riviertjes blijft een beeld wat niet verveeld . We klimmen een berg op naar waar de grotten zijn, we aanschouwen toeristen die in het water duiken en op grote hoogte over ' zip lines " katrollen aan staalkabels , van de een naar andere hoge boom laten glijden als dat ze tarzan zijn. Bij de rit terug naar het hotel fietsen we bij toeval de 2 Belgen tegen het lijf die we op de boot ontmoetten . Zij gingen hetzelfde uitstapje doen..Opvallend hoe het toerisme inbreuk maakt op het dagelijks leven in zo'n stadje, overal gemotoriseerd vermaak, motor boten op het water en quads op de weg en in de natuur. Nergens nog echte rust , dus goed om morgen weer over rustige wegen te fietsen door de natuur. Tot een volgend verhaaltje.