Vang Vieng - Sanctuary resort

30 december 2017 - Tha Heua, Laos

Vang Vieng- Hin Heup . Vrijdag 29 dec. Vanmorgen vertrokken uit het toeristisch stadje waar om half 7 volle bussen Koreanen en Chinezen luidruchtig vertrokken uit ons hotel. Inmiddels mooi weer , om 9 u al 24 graden. Onderweg nog wat fruit gekocht. We fietsten in beginsel over een doorgaande drukke weg , maar eenmaal wat kilometers gereden werd het rustiger. Vooral vals plat, met af en toe en heuvel Na 25 km zagen we een aantrekkelijk billboard, dat verwees naar een resort aan het prachtig meer waar we over hadden gelezen, en wat we toch al wilde zien vandaag. Dus de verwijs borden gevolgd tot het zo geheten Sanctuary resort. We waren aangenaam verrast over de ligging aan, en het prachtige uitzicht over het meer omringd door bergen. het park is pas 1.5 jaar oud , en van een Franse hotelketen. We maakte grappen over niet door fietsen, en hier een nacht verblijven, maar het zag er zo luxe uit dat het wel buiten ons budget zou liggen . We gokte 120 euro per nacht, wat we nooit zouden besteden , want we slapen hier soms voor 8 euro per nacht . Wij zogenaamd geinteresseerd naar de receptie om te informeren naar prijs en beschikbaarheid . Ze hadden maar 1 kamer/bungalow voor 1 nacht, en uiteindelijk bleek het "maar " 50 dollar te kosten . Nou, Laten we het er onder een kop koffie eens over hebben. Eenmaal plaats genomen in een loungestoel zag Marleen zich al in het zwembad liggen.. na grondig overleg 🤔 beloofde ik te trakteren op deze overnachting. Marleen vond dat een goed plan.. voor we het wisten lagen we in het zwembad wat in het meer lag. Het werd alweer een echt vakantiedagje. morgen gaan we gewoon weer fietsen! S avonds informeerde de manager die tot voor kort in Frankrijk werkte hoe wij het vonden om hier te zijn. Hij vertelde dat het lastig was om goed personeel te vinden dat Engels sprak , plus die snel kon werken. Je hebt hier voor een zelfde klus twee man nodig waar je in Europa met 1 uit de voeten kunt. De verdienste voor een Laotiaanse werknemer liggen op 100-150 euro per maand. Tja dat ga je ook niet echt harder van lopen. Tot later!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tante Mieke:
    31 december 2017
    Ha Neefje, de link werkt! Liefs van je tante,oom en nicht