Nog khai

8 januari 2018

4-5 januari , donderdag , vrijdag in Mut Mee resort in Nong khai Thailand . Het is een fijn verblijf, beetje laid back style. er Hangen dan ook een aantal mannelijke hippies, met paardenstaart van 55 plus rond die zich Nog in de sixties wanen . Verder een enkele Brit ,Duitser en Fransman die hier een " bruid " komen halen.. en backpackers en fietsers zoals wij. De bedrijfsleider zelf heeft een kind bij een Nederlandse vrouw in Brabant, waar hij ook woonde, maar waar hij na een paar jaar zijn roots ging missen , en terug ging naar hier. Het is een super aardige vent, die zelf ook een kroeg heeft waar hij savonds niet onverdienstelijk muziek speelt. We zijn hem en zijn band nog gaan beluisteren , en Marleen gaf hen nog tips over het geluid , waar iets aan verbeterd kon worden. Verder Nog lekker gepoold die avond. Je ziet alleen poolbiljarts hier. Vrijdag Nog een eindje gaan fietsen en o.a. een beelden tuin bezocht waar veel beelden staan uit de jaren 70 gemaakt door een man die iets soortgelijks deed in Laos. Maar toen de communisten aan de macht kwamen in 1975 is hij met veel anderen de grens naar Thailand over gevlucht. Hier heeft hij samen met vele gevluchte vrijwilligers honderden beelden uit het hindoeïsme en boeddhisme gecreëerd. Deze zijn in groottes van 1 tot 18 meter hoog. Zoiets heb ik niet eerder gezien hier, het blijkt dan ook uniek te zijn, met een enkel soortgelijk park in Stockholm en ik meen st Francisco. Savonds op zoek naar een Indisch restaurant, want die currys vinden we erg lekker, maar daar we het niet vonden, uitgekomen bij een Vietnamese keuken die bekend staan om o.a. spring rolls . Hmm. Niet voor herhaling vatbaar, zeker niet als je Indisch in je hoofd hebt. Nog een laatste blik op de mekong by night , en naar bed, morgen, zaterdag fietsen naar Udon Thani .
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade