Vientiane- nong khai 4 Jan.

4 januari 2018 - Tambon Nai Mueang, Thailand

Vientiane- Nong Khai. 4 januari. Goed geslapen .
Wederom een erg warme dag , maar het is een korte tocht dus goed te doen. Bij de receptie smorgens meteen gebeld om het volgende resortje vast te leggen, wat ons werd geadviseerd, net op tijd , Ze waren vol geboekt voor de komende dagen. We hadden de laatste kamer. Bij aankomst zal blijken waarom, het wordt saai, maar weer een mooi gelegen complex, nu aan de Mekong, de rivier die we al sinds noord Thailand regelmatig tegen komen. Wat een verschil met mijn reis vorig jaar waar we meestal veel eenvoudiger verbleven. We kwamen na 24 km al aan de grens , waar we een mooie stempel in ons paspoort kregen. Dit verliep soepel, zo nu ook aan de Thaise zijde .nadat we tussen de auto's over de vriendschapsbrug manoeuvreerde. Opnieuw even wennen, waar we in Laos rechts fietste moeten we vanaf vandaag weer links fietsen, maar dat leer je snel als tegenliggers gaan toeteren.. Aangekomen bij het Mut Mee resort in nong Khai , een oase van rust na de drukke weg van afgelopen ochtend. Aangelegd met tropische planten , bamboe en rieten materialen. Hier houden we het wel uit tot zaterdag. Het echte vakantie gevoel, Voordat we weer naar het grijze Nederland vertrekken. Savonds nog maar chilly geweest . De plaatselijke kroeg met live muziek . Ze speelde zelfs goed . Een van de bandleden was onze gastheer. Hij sprak zelfs een beetje Nederlands. Hij had namelijk een kind bij een Nederlandse vrouw en woonde een jaar of drie in oss tot dat ie Thailand ging missen.. zijn kind groeit nu hier in Nederland op.