Nieuwjaarsdag 1 Jan. 2018

2 januari 2018 - Kenue Kang, Laos

Nieuwjaars dag. 1 januari 2018. Uitgeslapen zoals het hoort .. We besloten nog een dag te blijven in dit hotel/resortje omdat we het prachtig uitzicht nog niet beu zijn. . Dat zal morgen pas zijn waarschijnlijk.. wat dat betreft, veel is leuk, maar nadat je ergens een dag of uiterlijk twee bent geweest wil je toch weer verder fietsen. Rond de middag werd het in de buurt van het hotel al aardig druk met toeristen die op een boot een tochtje gingen maken over het meer, dit gecombineerd met karaoke en te veel bier.. Even dachten wij dat ook te willen, maar nee. De hotelier die we op oudjaar leerde kennen had nog wel een kajak die we mochten huren. Dus deze dag toch nog fysiek aan het werk.. tussen alle boten door roeide wij op relaxed tempo naar een eilandje 2 km verderop en weer terug. Waar we op de fiets vaak waardering krijgen van de bevolking, vooral bergop, kregen we het nu van de toeristen op de boot. Het was vooral warm op de kajak, niet vermoeiend. Hierna rustig gelezen aan de rand van het gedateerde zwembad, mijn social media gedaan , nieuwjaars wensen verwerkt en zo , weer lekker gegeten en om 9 alweer onder de wol, bijslapen van de nieuwjaarsnacht. Morgen naar de volgende standplaats, Vasana , een hotelletje gelegen aan de Nam Ngum rivier. Fijne avond!