Mae Chaen- Chang Saen 55km

19 december 2017 - Thailand, Thailand

Mae Chan - (Mae sai )Chiang Saen dinsdag 21 december. Weer Goed geslapen ondanks planken bed met Aziatisch comfort.. het went , Marleen helaas niet .. rond half 10 op pad , ff langs de 7/11 voor inkopen, flessen water en ja zelfs brood hebben ze daar, terplekke ook nog ff een kant een klaar croissantje kaas ham in de magnetron laten opwarmen en we kunnen er weer tegen . Eenmaal 10 km op pad realiseer ik me door een verkeersbord dat verwijst naar Chang Saen dat we via Mae Sai maar ook direct naar Chang saen kunnen fietsen . Ff met Marleen overlegd en die vind het een goed plan , er is toch niks te beleven in M. saen volgens het boekje. En we hebben zin om een extra dagje vrij te zijn in een comfortabel hotel. Tot nu zijn we elke dag actief geweest , en het is tenslotte vakantie.. Dus we skippen Mae Sai . Onderweg worden we gewenkt door een oudere dame vanuit haar restaurantje , tis pas kwart voor 12 Dus eten hoeft nog niet , maar ff zitten om te drinken wel. Afijn ik kijk in haar pannen en krijg spontaan trek, 10 minuten later zitten we toch al aan en overheerlijke nasi goreng.. We arriveren vervolgens in Chang Saen , het blijkt een ontspannen en gezellig stadje, we komen langs een resortje wat onze eventuele 2e keus is , ziet er goed uit, maar we rijden door naar onze 1e keus Gin's Mekong view resort,al voor ik afstap van de fiets zie ik t al . Hier gaan we blijven! , uitzicht over rivier de Mekong die ik zo indrukwekkend vind sinds ik er vorig jaar langs fietste , hotel-resort heeft mooie tuin en dito kamers, hier houd ik het wel vol 2 dagen.. Na een power nap toch nog de fiets op gegaan en de high lights van de geskipte route aangedaan. Namelijk het opium museum en de golden triangle bezocht, het beruchte drielandenpunt waar je zoveel spannende verhalen over hoort. Als je niet beter weet is het net het baarle Nassau van Thailand met alle souvenir-shizzle , maar natuurlijk speelt er nog steeds heel wat af in deze omgeving, maar dan wel aan de andere kant van de grens. We hebben de bereidings- technieken, uitgelegd in het opium museum, goed in ons opgenomen en hebben nu een beter alternatief voor hennep.. da's kruimelwerk vergeleken met dit spul. ;-) na ons bezoek aan dit grensgebied hadden we toch nog een acceptabele 55 km op de teller. Hierna weer eens een goed werkende warme douche, en op tijd aan tafel van het hotel. We moesten wel ff wachten want het personeel had een nieuwjaars borrel . Hier voor het éérst sinds 8 dagen een kaart met ook Europese gerechten dus meteen friet en pizza besteld , héérlijk! Wordt vervolgd..