Hin Heup- Ngum view resort oudjaar 31 dec.

1 januari 2018 - Nam Ngum Reservoir, Laos

Hin Heup Ngum view resort. Zondag oudjaar. Vandaag niet ontbeten maar een paar bananen , mandarijnen en wat crackerachtige koekjes tot ons genomen. We kijken onderweg wel of we nog wat extra eten. Het is nog geen 50 km redelijk vlak fietsen, dus een makkie. Wel een paar kuitenbijters maar die kunnen we inmiddels wel hebben. De wegen zijn wisselend, goed tot heel slecht in Laos. Hoe dunner bevolkt het gebied, hoe meer weg geslagen wegen en gaten waar je omheen moet sturen . Vandaag fietsen we door Thalat, met alleen rood stoffig gravel als bestrating, dus na het passeren van een vrachtwagen ben je rood tot in je neusgaten. In de voormiddag aangekomen aan het meer en ingecheckt bij het Ngum view resort wat zijn beste tijd heeft gehad met veel achterstallig onderhoud. Het ligt tegen een bergwand aangebouwd , mooi gesitueerd met uitzicht over het meer . Om bij onze kamer te komen lopen we iets van 8 trappen omhoog.. fitness is niet nodig als je hier werkt. Toeval of niet, We ontmoetten de 2 Nederlandse fietsers die ook ons rondje maken en nodigen hun uit om met ons oudjaar te vieren. Dat leek ze een leuk idee. Zo zaten we savonds in het restaurant van het hotel , alles omgetoverd tot feestzaal . Gasten konden aanschuiven voor 110.000 Kip (12 euro) aan grote ronde tafels waar een overdaad aan eten opgediend stond vanaf half 8. Ook drank, bier of whisky was inclusief, wij gingen voor bier. Zoals verwacht, een Laos muziekbandje, afgewisseld met verzoeknummers die door een dj werden gedraaid, met een geluidsniveau om Guus in het PSV stadion te vullen. Marleen en ik hadden onze oordoppen maar in gedaan. Guus Meeuwis en Tiësto klonken deze avond ook uit de speakers op ons verzoek. Daar alle tafels niet gevuld raakte , werden nog wat vrienden van de eigenaar opgetrommeld, en die namen ook plaats aan onze tafel. Zo zat ik met een filmmaker te kletsen die zeer geanimeerd in het Engels kon verhalen. Zijn vrouw en kinderen ,wonend in Parijs waren erbij via Skype.. We hebben nog een linedance-poging gedaan op Laotiaanse muziek. Om 12 uur kregen we party-poppers aangereikt en de confetti knalde over tafel. 2 vuurpijlen maakte het nieuwjaar compleet. Verder hadden we veel reiservaringen gedeeld met Michiel en Angelina uit Leersum, dus onze avond was geslaagd. Nog voor het oudjaar goed en wel gevierd werd in Nederland hadden wij het er al weer op zitten.. ik wens jullie een frisse en gezellige nieuwjaarsdag!

1. Marion:
    1 januari 2018
    Bijzondere ontmoetingen zo.... De allerbeste wensen voor 2018 op alle gebied en nog een hele boeiende reis.