Fang - Tha thon

18 december 2017 - Thailand, Thailand

Zondag Fang - Tha Thon " rustdag". Toch 38 km gefietst. Heerlijk geslapen ondanks het harde bed.. eerst gecheckt of de fietsen er nog stonden.. Ja dus. De omgebouwde mountainbike van Marleen doen het goed, na laten kijken bij een fietswinkel in Riel.. Mijn nieuwe idworx fietst heerlijk stabiel, schakelt goed , en de brede banden rollen perfect over iedere ondergrond. Mijn keus voor pinion 12 ipv 18 versnelling systeem heb ik geen spijt van, iets minder tussenversnellingen zodat ik de kleinere neem om mijn geirriteerde knieen te sparen , ik klim daardoor alleen wat langzamer dan Marleen. . Een Thai , hier voor zakelijk bezoek in rubber plantages , knoopte een gesprek met ons aan en het ging al snel over mediteren en boeddhisme , leuk om het van een thai te horen , Hij mediteert vrij recent ,een half uur per week , net zo lang als de gemiddelde fanatieke katholiek in de kerk zit per week..
Vandaag een vlakke rit , kort maar weer mooi . De temperatuur is 27 graden . Onderweg een lekkere koude koffie uit blik op , ik kende deze nescafe nog van de vorige reis. Om 12 u u al aangekomen in Tha Thon . .in de Middag een wandeling gemaakt naar een buddah tempel op de berg. Van hieruit hadden We een prachtig uitzicht over de streek grenzend aan Myanmar . We verbleven in een mooi aangelegd Resort met bungalow aan een rivier. Een klein paradijs. En Geweldige keuken. Smiddags bij aankomst en savonds heerlijk gegeten ! Na wat lezen en schrijven weer op tijd erin.