Donderdag 21 december chang saen- chiang kong

21 december 2017 - Tambon Wiang, Thailand

Vandaag beloofd een Mooie maar pittige tocht te worden , het venijn zit in de staart , klimmetjes tot 15 % . Het was druk tijdens het ontbijt , veel Japanners vandaag. Ik wilde een gesprek aanknopen maar ze verstonden geen Riels..Ook spraken we mensen uit nieuw Zeeland. Zij waren met full suspension mountainbikes van giant. Hun tassen zaten in en op het frame , bike packing noemen ze dat . Vooral handig als je veel off road wil fietsen , dan zitten dragers en spatborden in de weg. Rond half 10 zaten we op de fiets , na een dagje rust is het weer heerlijk om in beweging te komen. We hebben een perfect boekje waarin De tocht omschreven staat , als ook relevante informatie. maar de tocht staat ook op onze Garmin navigatie die met dank aan Mike Leers geperfectioneerd is ! Ideaal ! De tocht loopt grotendeels langs de rivier de Mekong. Je raakt maar niet uitgekeken op de vergezichten die het biedt. De Mekong is soms meer dan een kilometer breed, gigantisch. Hij ontspringt in de Himalaya en mondt uit in de Oceaan na 4900 km. Na 25 km fietsen stond ik ff langs de weg de bloemen water te geven toen ik achter mij fietsers hoorde . Het bleek een thais Fietsclubje, dat hadden we niet eerder gezien in Thailand, 60 plussers op hun mountainbike en een bezemwagen voor de afvallers en evt. lekke banden. Ze hielden ons aan en wilde met ons op de foto, nou das zo geregeld.. We vervolgde de tocht en na 40 km arriveerde we voor de lunch bij een resort genaamd Bamboo , wederom een paradijsje , gelegen aan de Mekong, prachtig aangelegd, met prachtige moestuinen , rijstvelden, en daartussen bungalows . En de keuken maakte voor ons een lekkere Pad Thai en voor Marleen en heerlijke smoothie. Het kan slechter.. We waren klaar voor het vervolg want nu ging het pas beginnen. De laatste 30 km waren flink heuvelachtig met tussendoor drie klimmen van 300 500 en 1000 meter. Met 15 % stijging. Ik had het zwaar met de lange van een kilometer en moest er een keer vanaf. Marleen daartegen reed ineens naar boven.. chappeau! Tot aan Chiang kong bleef het flink stijgen en dalen een we waren blij te arriveren. Vandaag een leuk guesthouse geregeld , een lekkere Chang gedronken en een rode curry gegeten. Wat is de thaise keuken toch lekker. Dat wordt ook afkicken morgen in Laos ..

1. Nicole:
    21 december 2017
    Hey Frank en Marleen, leuk om jullie te volgen!! Geniet ervan samen xx
  2. Petra:
    21 december 2017
    Leuk om te lezen Frank heel fijne reis verder genieten!!! XX