Chang Mai

13 december 2017 - Thailand, Thailand

Woensdag 13 december. De eerste hele
dag in Chang Mai Vandaag uitgeslapen.. de fietsen in elkaar gezet . Marleen kan niet alleen fietsen ze kan ook sleutelen! En bij me solliciteren met haar technisch inzicht .😉 Alles in orde geen schade aan de fietsen. Vervolgens de dozen opgevouwen en met de post verstuurd . Voor 3.50 euro ligt de doos op onze eindbestemming op ons te wachten in het postkantoor van udon thani. Ideaal. Inmiddels zijn er meer awol-fietsers aangekomen . Dit koppel fietst in 7 weken naar Phuket. Ze eindigen op het strand .. ook een goed idee. Vandaag stralend 32 graden Wij zijn na de post door gefietst naar een 10 % berg. Dat wisten we vooraf niet... Om wat te trainen en een prachtig must-see blinkende gouden tempel te bezoeken. De eerste zweetdruppels verschenen .. mijn knieën werden getest . Na 5 km klimmen keken we elkaar aan . En we wisten van elkaar wat de ander dacht . Je kan ook overdrijven op je eerste vrije dag van de vakantie.. 5 minuten later zaten we achterin een red cab een rooie taxi . eigenlijk een pick up met laad bak waar mensen een ook fietsen in kunnen . Ff kort gekletst met een thaise die ook in de cab zat . Ze sprak redelijk engels en vertelde dat ze op vakantie was . 2 hele dagen. Tja ze hebben hier minder dagen dan in Nederland.. Toen naar het hoogtepunt van de dag . En must- see volgens de kenners . Het was inderdaad een hoogte punt .. je had een prachtig uitzicht over Chang mai vanaf deze berg. . Zo na deze tempel heb ik al weer genoeg bling bling gezien voor vandaag en de rest van de week ;-) op de berg rond vijven heerlijke zoete wafels gegeten tegen de eerste trek . Met gevulde maag gingen we zo snel naar beneden . menig auto kon ons niet bijbenen.. s avonds even op een plein gegeten bij eenvoudige tentjes maar o zo lekker voor 4 euro mét zijn twee. De koffie in een toeristisch tentje was duurder.. morgen verlaten we Chang mai.