Chang Mai- Bang pang Kwan 72 km

15 december 2017 - Thailand, Thailand

Chiang mai naar Bang Pang Kwan...
De eerste track van de vakantie. Gisteren was een opwarmertje. Vertrokken om half 9 en om 15 uur waren we op plaats bestemming. Het boekje zegt 72 km . Maar bij aankomst hebben we er 80 opzitten. Eerst langs de Seven Eleven super om wat eten te scoren voor onderweg . Daar werden We lastig gevallen door een of andere zwerver althans hij kwam nogal dichtbij staan en zat met zijn hand al dicht bij mijn stuurtas.. zijn bedoeling was duidelijk, hij was uit op onze portemonnee. Dit is me in de reis afgelopen jaar niet overkomen, scherp blijven dus . We waren af en toe in conflict met onze navigatie . Die van Marleen wil hele andere richtingen op dan de mijne terwijl er dezelfde track op staat. Of was het Marleen die me wilde wieberen.. 😞 Los daarvan reden we af en toe verkeerd door niet niet op te letten . en dan nog de weg opbrekingen.. Het is heerlijk om onderweg te zijn 26 tot 30 graden met een lekker briesje . Tweemaal aangelegd om wat te eten en drinken. Het is een mooi en vruchtbaar gebied boven chang mai. Veel boeren die uiteenlopend gewassen en groente verbouwen. Ze maken dankbaar gebruik van de rivier die langs stroomt vanuit de bergen. Ik heb Marleen gewaarschuwd voor loslopende honden . Want tja die zijn er eenmaal veel in Azië , ieder gezin heeft er minimaal 1 alleen nu zit ze af en toe panisch op de fiets terwijl van de 100 honden er nu nog Maar een of twee achter ons aan kwamen . Een druk op de knop van de dazer en ze blijven als bevroren staan waar ze net daarvoor nog in de aanval waren op onze bewegende kuiten . Het apparaat werkt dus . Gisteren hadden we dit apparaat al getest op slapende honden en ook hier bewees het zijn werking . De hond lag rustig te slapen , maar na een druk op de knop stond ie verdwaasd rechtop.. Dit apparaat maakt een hoge toon die wij niet horen. Ideaal. het einddoel blijkt de moeite waard. We verblijven in een prachtig aangelgd park met lodges voor 1500 baht . Het is er opvallend rustig. Tot nu toe 16 uur nog geen andere toerist gezien , opvallend het is ten slotte hoogseizoen. Nu 20 uur hebben we eten besteld in het restaurant. Nu is het duidelijk we zijn de enige gasten met 15 man personeel.. Het wordt een rustige avond ..