Royale ping - Chiang dao

15 december 2017 - Thailand, Thailand

Vrijdag 15 december. We doen vandaag 1 track 29km of 2 tracks samen 65 km afhankelijk van wat we tegen komen . We zijn in noord Thailand en de gemiddelde toerist doet iets met olifanten, zo ook wij al had ik mezelf beloofd ze niet op te zoeken.. Maar ja 3 km na vertrek van ons hotel kwamen een elephant trainingcenter tegen op ons pad. Toch ff kijken.. Voor 2.50 zagen we de olifanten badderen en kunstjes doen zoals Boomstammen verplaatsen en achteruit lopen.. 1 kunstje had ik niet verwacht . Eentje kreeg een kwast in de slurf en schilderde daarmee een kunstwerk, lachwekkend. Op dat moment maar niet nagedacht hoeveel het dier is gepijnigd alvorens hij dit onder de knie had.. ik beloof dit was mijn allerlaatste keer.. Het was inmiddels 11 uur voor we echt op de fiets zaten , het lijkt wel vakantie! Op het einde van track 1 was een grot met buddhas en die moest je zien lazen we. Voor 40 baht (1 euro) naar binnen, eenmaal binnen werd ons verteld dat het geheel op eigen risico was als we de grot verder zouden betreden maar voor 5euro extra zouden ze ons veilig begeleiden . Wij kozen voor veel risico en hebben het overleefd.. buddah was ons goed gezind Het verkeer is meer een uitdaging hier.. We fietsten vandaag voor een groot deel over een drukke weg met auto's langs razend , ik moet zeggen ze geven ons wel de ruimte over t algemeen. Omdat we de attracties vrij snel hadden gezien was er nog tijd voor track 2 . het landschap wordt steeds mooier, na bananen cocosnotenbomen , en Rijst, stonden er nu veel teakhoutbomen langs de weg , dit met de bergen op de achtergrond is een mooi plaatje . Deze bergen zijn de grens tussen Thailand en Myanmar. Dicht bij de gouden driehoek. Als we diep inhaleren ruiken we de drugs die aan de grens verbouwt worden . We gingen dan ook als een dolle de berg op na het eten van een thaise curry en een snuifje van deze luchten , Dat is dat is pas doping.. onze bestemming Chiang dao hill resort , ooit een oord voor de welgestelden van Thailand
Is net als gisteren en heel fraai resort maar erg verouderd, ook weer lodges van hout en bamboe. En soort thaise hippie heette ons welkom. Voor 6 euro hebben we praktisch een complete lodge maar je hebt veel technische kennis nodig om warm water uit de geiser te krijgen , en de deur moet je open beuken , maar verder is het heel sfeervol. Gisteren alleen , nu zijn we hier met weinig toeristen. op de kaart stonden wel 60 gerechten , maar de serveerster legde ons zeer vriendelijk uit dat we keus hadden uit twee.. het was zo smaakvol dat de beperkte keus snel vergeten was. Inmiddels half 9 en het wordt zelfs fris . De verwachtingen de komende dagen gaan naar de 28 graden . Ideaal fietsweer..